Září 2014

Pokud Putin zastaví plyn, nejdřív zkolabuje Finsko. Česko po devíti měsících

13. září 2014 v 11:40 | Koutný
Již před 23 roky jsem tehdejšímu poslanci Milošovi Zemanovi poslal studii o možnostech využití vysokoteplotního heliem chlazeného jaderného reaktoru HTGR pro výrobu zemního plynu, syntetického benzínu a elektrické energie při současném zbavení se CO2 z kouřových plynů stávající uhelné elektrárny.
Ten mi odepsal, že tehdejší poslanci to nejsou schopni pochopit a pokud bych na druhou stranu napsal, že kdo to dočetl až sem, tak má u mně soudek vína, tak jej budu muset vypít sám. Nedělám si žádné iluze o tom, že dnes jsou tam poslanci schopnější. Takže věci které mohly být dávno vyřešeny a ČR mohla být nezávislá na dovozu plynu, se dnes bude třepat na jak dlouho Putin zavře kohout a kolik ze svých zásobníků plynu budeme posílat na Ukrajinu!

Pokud se někdo o danou problematiku zajímá více, pak si může přečíst podrobnějšíí informace na tomto blogu o HTGR z r. 2007

Olomouc-Prostějov-Vyškov bez dálniční známky

9. září 2014 v 10:03 | Koutný
Včera jsem jel ze Zlatých Hor domů do Brna. Nejel jsem přes Karlovu Studánku, ale ve Vrbně jsem odbočil na Bruntál, počáteční stoupání v serpenínách je za deště trošku náročnější na řízení, ale jinak cesta až do Olomouce byla velmi rychlá a příjemná. Vím, že výjezd z Olomouce na Prostějov, pokud nejedete po dálnici není snadný. Proto jsem si nechal poradit od rodilé Olomoučanky, že pojedu od Šternberka jako autobus, ale naprvní světelné před autobusovým nádražím neodbočím doleva, ale doprava a po čtyřproudovce asi ve 2/3 vzdálenosti než je smyčka nájezdu na dálnici odbočím doleva, což je směr na Tovačov, Kojetín. Bohužel jel jsem za kamionem a první světelná byla dříve, než ta před autobusovým nádražím, takže jsem projel kolem nějakého supermarketu, chirurgie vojenské nemocnice, pravoslavného kostela a mířil jsem městem na jih. Byl jsem již na předměstí a ptal se řidiče městské dopravy, jak se dostanu na výpadovku na Tovačov, chvíli přemýšlel a pak poctivě řekl, že neví, ptám se tedy na Prostějov, také nevěděl a to je prosím profík městského autobusu ! Dostal jsem se až ke konci dálničního přivaděče směr Prostějov, ovšem v opačném směru, nakonec jsem se musel po něm cca 2 km vrátit a najet na sjížďáku na jeho opačnou větev - směr Brno. Dojel jsem až na konec, kam mohu bez dálniční známky a jediné řešení bylo jet směr Konice, bylo mi jasné, že se musím cpát doleva, směr jih, což se povedlo a já jel kolem dálnice, pak pod ní, ale v první dědině v mém směru na Lutín, zákaz vjezdu, objížďka. Nikde na rozcestníku směr Prostějov, nebo Brno, jen další vesnice, kterou na mapě nenajdete, dotazy na domorodce, dáma se ptá, zda mám mapu, když ji jí podám, tak řekne, že se musím zeptat nějakého místního šoféra a utekla. Pak domorodec radí musíte na Rataje, Lutín, jenže v tom směru žádné Rataje nebyly a Lutín již vůbec ne. Snažím se jet na jih, i když je mi jasné, že mne to stále cpe na Konice. Nakonec jsem v Drahanech a tam poprvé vídím směrovku Prostějov.. V Prostějově jsou zase objížďky a dostat se na starou silnici na Brno není ze středu města a malého okruhu téměř možné.
Opět se cpu na jih, v sídlišti mi neporadí a posílají na dálnici, vidím ulice Letištní, tak po ní jedu, směr je to dobrý, ale končím u zavory s vojákem, ten se ptá kam jedu, říkám do Brna a pro ty objížďky se nemohu dostat na starou cestu kolem hřbitova, ale vidím, že jsem pár metrů od letiště, když zvedne tu závoru, tak po okraji letiště dojedu k polňačce a po té do Žešova. Ne tam žádná cesta není, tvrdí voják. Říkám, že to tam znám, na tom letišti jsem 10x létal s modely, bylo tam i mistrovství ČR a vždy jsme přijeli po polňačce ze Žešova. Já vás na letiště nepustím, musíte zpět do města a začne kreslit na kus papíru nesmyslný plánek s mnoha kruháky, zavazí mu tam dálnice na ní kreslí Kaufland, pak ji překresluje jinam a to se ještě oopakuje. Říkám : vy jste paragán, tipuji rozvědčík a umíte to kreslit tak, že nepřítele by to dokonale zmátlo, ale my stojíme u zadní zdi hřbitova, řekněte mi jak se nejrychleji dostanu k jeho čelní zdi. To prý on neví ! Naštěstí to věděla jedna stará babka o dvě křižovatky dále ! Takže od vjezdu do Olomouce, po výjezd z Prostějova to bylo 1 1/2 hodiny bloudění.
Myslím, že těžko byste našli větší idioty, než jsou ti, co vymysleli značení silnic mezi Olomoucí a Prostějovem !!!
Možná je to záměr správa silnic přinutit řidiče, aby si kupovali dálniční známky, ale spíše to bude totální blbost.

Kdo sestřelil malajsijský Boening 777, že to nebyli separatisté, to již ví každý rozumný člověk...

1. září 2014 v 17:16 | Koutný

I když to ví již celý svět, tak u nás se najdou Lumeni jako pan Gondek, nebo knížepán, kteří se budou držet propagandistické americké lži jako lejno košile :

Libor Gondek, Český KrumlovPondělí, 1. září 2014, 16:33:51

Nesouhlasím |
Nahlásit |
-25
Luboš Rapant, Bojkovice řekl(a):
"Malajští odborníci potvrdili variantu havárie Boeingu nad Donbasem, se kterou přišlo ruské Ministerstvo zahraničí. Podle tvrzní ruského MZV bylo civilní letadlo sestřeleno ukrajinským vojenským stíhačem SU-25. Malajští odborníci uvedli, že jejich dopravní Boeing-777 byl prvně zasažen raketou vzduch-vzduch, kterou měla odpálit ukrajinská stíhačka a pak měl být ještě ostřelován z palubního kanónu SU-25. Informují noviny New Straits Times ve svém vydání s odkazem na malajské odborníky... ¨
...Proto jakékoliv tvrzení, že letoun byl sestřelen raketou systému BUK ze země, jsou jen lživá propaganda ze strany nacistického zločineckého režimu, který vládne z Kyjeva."
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gondek oponuje :
SU-25 nelétá tak vysoko a zcela určitě nemůže létat takovou rychlostí jako 777. Proto je palba z palubního kanonu úplným nesmyslem. Navíc, předpokládám, že o stíhačce ve svém okolí by sebehorší pilot věděl, mají totiž radar. Ale ano, slabší kusy budou stále tvrdit, že 1+1 jsou 3.

Lubomír Koutný, Brno

Pondělí, 1. září 2014, 16:53:02 |
Souhlasím |
Nesouhlasím |
Nahlásit |
+22
Pane Gondek,
nevím, kde berete své chabé informace, ale o technický datech Su-25 toho moc nevíte.
Ano, Su-25 s plnými podvěsy (pumy a přídavné nádrže) má praktický dostup 10 500 m. Ovšem v čisté konfiguraci, bez pum a přídavných nádrží má dostup 14 500 m. Jeho maximální rychlost v horizontálním letu je sice jen 850 km/h, ale on nemusel letět vodorovně, mohl z převýšení lehce klesat a rychlost by pak byla vyšší. Hlavně však on vůbec nemusel letět za tim Boeningem, ale mohl se přiblížit z boku, nebo dokonce zepředu. Závěry německých odborníků však jsou nad veškeré teorie. Kokpit - tedy pilotní kabina byla zasažena několika granáty 30 mm z obou stran, takže útočily hned dva Su-25 současně !
Samotní odborníci z USA přiznali, že se stala chyba a původní propagandistickou americkou protipovstaleckou teorii již dále neuvádí, protože se svou lží celosvětově ztrapnili. Ovšem najde se ještě pár našich análních cestovatelů, kteří podobné lži budou tvrdit i nadále !