Září 2013

Pitomé předpisy

19. září 2013 v 22:32 | Koutný
1. Dovolená v Egyptě, reservace dvoulůžkového pokoje u CK Eximtours. Odlet z Brna, letadlo, má mezipřistání v Ostravě, odkud také letí klienti této cestovky. Jsme dva, jednomu vyhovuje letět z Brna, druhému z Ostravy. Vyloučeno v letadle z Ostravy by nebylo volné místo. Říkám, prosím vás, co je to za nesmysl, když člověk nenastoupí v Brně, jeho místo v letadle vedle mne bude do Ostravy volné a v Ostravě se obsadí, cena je stejná jak z Brna, tak z Ostravy.
Pane vyloučeno, my v Brně máme určitý počet míst a Ostrava svůj počet, změna je vyloučená, máme své předpisy !

2. Jdu do ČSOB a chci na svůj účet vložit peníze v hotovosti, ty pak poslat do Spořitelny. Občanský průkaz pane. Bohužel, ten jsem nechal doma, mám průkazku zdravotní pojišťovny a průkazku MHD s fotkou. Tak to od vás ty vaše peníze nemůžeme vzít. Jak prosím, já nemohu si vložit své peníze na svůj účet? Pane jak bez OP poznáme, že jste to vy ? Ptám se, zda cizí člověk nemůže složit peníze na můj účet. Odpověď je, že jistě může. Tak tedy proč ověřujete, kdo ty peníze skládá ?
Pane my zde máme své předpisy a ty musíme dodržovat abychom chránili klienty.
Opravdu a jak je chráníte, když vaši zaměstnanci prodali data od klientů ČSOB nějaké nizozemské loterii a ta je pak obtěžovala dopisy se svými nabídkami ?!!!

3. Zemětřesení a následná 10 m vlna tsunami zaplavuje spodní podlaží JE Fukušima. Vypadává VVN síť přenosové soustavy. Obsluha elektrárny přesně podle provozních předpisů odstavuje reaktor a turbínu s generátorem. Celá JE včetně aktivních havarijních systémů je nyní závislá na dodávce elektrické energie z dieselgenerátorů. Ty však byly zatopeny a po 20 ti minutách zcela vypadávají. Nyní již není jak dochlazovat reaktor, který i po odstavení vyzařuje 15-20 MW tepla a začíná havárie možná s horšími následky než byly v Černobylu.
A při tom stačilo, aby obsluha použila vlastní rozum a ne dogmaticky postupovala dle provozních předpisů.
Ano, odstavit reaktor bylo správné. Ovšem vypnout turbínu s generátorem a zbavit se tak možnosti využívat zbytkové teplo reaktoru k výrobě el. energie pro vlastní spotřebu celé JE a především pak havarijních systémů, to byla pravá příčina katastrofy.
Pokud by stejně dogmaticky postupovala obsluha naší první JE A1 v Jaslovských Bohunicích, pak jsme tu měli katastrofu Černobylského rozsahu o pár roků dříve. Jenže tehdy tam byl inženýr Hezoučký, člověk nesmírně vzdělaný, znalý problematiky a schopný udělat správné rozhodnutí nad rámec Provozních předpisů. Ten pak vše zachránil.



Obětovaný slovenský výsadkář

13. září 2013 v 18:16 | Koutný

Na novinkách je článek o tom, že při výcviku slaňování z vrtulníku na střechu budovy, došlo k poruše jeho hydrauliky a velitel odřízl lano na němž visel výsadkář, který se pádem z výšky 20m zabil. Údajně tak učinil proto, aby zachránil vrtulník a zbývající členy posádky. Následují "zasvěcené" příspěvky laiků, kteří sice o věc nic neví, ale zato se musí vyjádřit...

Vrtulník nemá křídla a existuje pro něj tzv. zóna smrti.
Vypoví li motory při letu nízko nad zemí, tedy asi do 30m výšky, pak na rychlé přistání stačí kinetická energie roztočeného rotoru.
Naopak ve větší výšce nad 100 m je již možné přestavit listy rotoru na záporné úhly a sestoupit autorotací.
Ovšem ve výškách od 30 do 100 m není mořné použít ani jednu ani druhou variantu přistání - to je ta ZÓNA SMRTI !!!
A myslím, že právě v té výšce mohl ten vrtulník být. Nevím, zda vynechaly oba motory, nebo se jen jednalo o poruchu hydrauliky a zda bylo možné jiné řešení. Takže vyjádření čtenářů je poplatné jejich úrovni znalostí problematiky a nedostatku informací...

Vědci nyní slibují novou dobu ledovou

9. září 2013 v 20:20 | Koutný

Doposud nám tvrdili, že skleníkové plyny způsobují trvalé oteplování planety a vypočítávali jaké to bude mít katastrofální důsledky. Úředníci v EU pak nám nařizovali kolik musíme cpát řepkového oleje do nafty, jak musíme měnit výbojky za žárovky, jak musíme dotovat zelenou energii z fotogalvaniky a větrných elektráren, díky těm blbům máme v EU o 100% dražší elektrickou energii než v USA a 5x dražší benzín.
Ono je to jako s předpověďmi počasí. Čím více mají vědci počítačů, radarů a družic, tím horší jsou jejich předpovědi. Oni za nic neodpovídají a za špatné předpovědi není žádný postih. Pro jistou si nyní ještě více otevřeli zadní vrátka a předpovědi podle toho vypadají. V každém krajském městě máme velký barák plný hydrometeorologů a výsledkem jen trapné bláboly, nejčastější slova jsou OBČASNĚ, MÍSTY...
Bylo by dobré ty darmožrouty rozehnat, ať zkusí si vydělávat poctivou prací !