Duben 2012

Plánky old-timerů, minimaket a modelů P-30

21. dubna 2012 v 21:32 | Koutný
Na minimaketářských stránkách (minimakety.cz) najdete pod vláknem bazar nabídku některých olánků minimaket.
Bohužel charakter našich stránek neumožňuje tam také nabízet plánky old-timerů a modelů P-30, takže využívám této možnosti :
Seznam plánků old-timerů
1. Jednoduchý potah
1.1. Tyčkové
LILIPUT (původní plánek IPRO předělaný na současné materiály, vrtulový komplex IKARA 150, balzová kostra kormidel, žebra křídla a trupová tyčka přizpůsobená tomu komplexu) .....................rozpětí 350 cena 25 kč
VÁŽKA (podobně jako u Liliputa) ............................................................................380........ 25
Cloud Chasser (původně britský model - dle Aeromodelleru) ...........................................750 ........60
RUS-G (původní ruská konstrukce dle knihy Modely letadel)............................................ 780 ........60
LIPISCH ( muška s detaily na menším formátu).............................................................. 900 ........25
Antoniete 1912 (původní minimaketa) ........................................................................900........ 60
1.2. Trupové
Na OPENSCALE 2011 v kategorii old-timerů mezi žáky zvítězil Honzík Sekera s modelem Gorkij, rok před tím se stejným typem zvítězil Zdnenda Toufar a zopakoval to i na Celostátní SAM 78

BOBÍK (původní konstrukce L. Koutný 1952),,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, 440 .........25
AIRSKIER ( konstrukce L. Koutný 1953) ..........................................................................400......... 25
GORKIJ (původní ruská konstrukce dle knihy Modely letadel, dnes i P-30) ............................760......... 60
2. Oboustranný potah
2.1. Pevná vrtule
SKAT (původně britský model - dle Aeromodelleru) ........................................................400 ........25
LITTLE PITCHOUN + BADABOUM (původní francouzské modely) .........................................400 ........25
PYLOŇÁK ( konstrukce L. Koutný 1953)......................................................................... 400 ....... 25
TUBBY (původně britský model - dle Aeromodelleru) .......................................................500 ........50
BLACK BULLET (původně britský model - dle Aeromodelleru) .............................................500 ........50
WASP (původně britský model - dle Aeromodelleru) ..........................................................550 .......50
ORION britský model r. 1946 ..........................................................................................580 .......50
Malý KORDA (americký předválečný rekordní model) .........................................................740 ........50
SPIV (původně britský model - dle Aeromodelleru) ............................................................750........ 50
Hi CLIMBER (původně americký model E. Stahla) ...............................................................750 ........80
POPULAR JJ 65 Jančařík ...............................................................................................750........ 80
FAVORIT ( konstrukce L. Koutný 1954) ............................................................................750 ........60
KUNA (původní konstrukce J. Kunovský 1953) ..................................................................750 .......100
WAYNE FULMER 1937 ..................................................................................................760 ........50
SKŘIVAN ( Svoboda 1946)............................................................................................. 800...... 100
ŠPAČEK ( Chlubný 1953) ...............................................................................................800 ......100
KRASNAJA ZVEZDA (původní ruská konstrukce dle knihy Modely letadel) ...............................800 ......100
MOSKVIČ (původní ruská konstrukce dle knihy Modely letadel) ............................................800 ......100
ROSTOV (původní ruská konstrukce dle knihy Modely letadel) .............................................840 ......100
DUBOIS 1935 (vítěz mistrovství Francie) ...........................................................................840 ......100
DUBOIS 1937 (vítěz mistrovství Francie) ...........................................................................860 .......60
DON MERTENS (vítěz mistrovství USA a světový rekord 1936) .................................................900 .....100
DISPERATO ( J. Brož - inspirován Mertrensem, vylepšil designe) ............................................910 .....100
M.B. 23 (druhý na mistrovství Francie a první na Celostátní SAM 78) ........................ ............1000 ......80
Old-timer M.B. 23 získal 2. místo na Mistrovství Francie 1937 a zvítězil na Celostátních SAM 78 v r. 2006

2.2. Sklápěcí vrtule
HEP CAT britský model ....................................................................................................800..... 50
L.I.V. 16 italský model .....................................................................................................800....80
ERBACH americký model................................................................................................. 960 ..100
3. BV-min
ZLIN Z-XV původní plán IPRO (Semrád) upraven, aby to létalo ...................................................460 .....60
MiG-3 původní plán E Stahl doplněný o chladič a 3 listou vrtuli ..................................................650 ...100
Spitfire Mk IX V původní plán E Stahl doplněný o chladiče a 4 listou vrtuli ...................................485..... 60
NIEUPORT 161 plán Stahl ...................................................................................................330 .....60
BREDA původní plán IPRO upravený na vrtuli IGRA 200 ..............................................................600.... 100
Ceny 2012 jsou bez započítaného poštovného, což se mění podle typu zásilky…

Minimaketa kategorie Oříšek (Peanut) britského plovákového letounu P.V.2 je vhodným typem pro soutěže v hale
IAR-822 je vhodný vzor jak pro M-oř, tak pro dvacetinky

Zkopírováním se to celé rozvezlo a srovnávat sloupce rozpětí a ceny je práce nekonečná.
Nedovedu si představit, že bych tohle měl také dělat u několika stovek položek plánků minimaket, takže vážným zájemcům toto pošlu jako přílohu e-mailu.
Dvacetinka He-64c vyniká aeridynamickými tvary i pěknou povrchovou úpravou


Dvacetinka nejlepší japonské stíhačky z druhé světové války Ki-84 HAJATE (FRANK)

Soutěžní špičkové modely kategorie P-30 konstrukce Koutný : 1.Maruška 2.Shark 3.Špidloň 4.Omega Milenium 5.Omega 2007 cena 50 kč každý
Nahoře : Chlapci z Brněnského kroužku Kominíček byli nejlepším týmem v kategorii P-30
na Mistrovství ČR mládeže 2011 v Hořicích

Dole : naprosto čpičkové modely kategorie P-30 OMEGA A SHARK

Penzijní systém

11. dubna 2012 v 9:32 | Koutný
Dnes 10. 4. 2012 ráno ministr financí Kalousek v radiožurnálu tvrdil, že za posledních 40 let jsme si žili nad poměry a vytvořili státní dluh a proto je současný penzijní systém neufinancovatelný. Jako obvykle nestydatě lže. V roce 1989 jsme žádný státní dluh neměli, naopak bylo plno pohledávek v SSSR, Iráku atd. Penzijní systém měl přebytek nejen tehdy, ale i ještě před deseti roky a pokud by z něj Topolánek neukradl 30 miliard, tak by byl stabilní i dnes. Tzv. druhý pilíř není nic jiného, než další obrovský tunel státního rozpočtu na kterém se mají nabalit kamarádi z ODS a TOP..

Pojišťovny špehují klienty

6. dubna 2012 v 10:34 | Koutný
Na novinkách je dnes článek, jak pojišťovna Kooperativa si najala detektiva s cílem snížit plnění poškozené, kterou nemocnice zmrzačila dvěma zpackanými operacemi. Právník říká, že pojišťovna má právo objektivně ověřit míru poškození.
Čtenář zase píše, že Cikána, který do 30 ti let nezískal invalidní důchod považují jeho soukmenovci za pitomce.

Já tady přikládám svou vlastní zkušenost s Českou pojišťovnou:
V r. 1991 jsem se svou Š 120L zastavil před benzinkou v Rokycanech, protože o dvě auta přede mnou občan NSR místo toho, aby pokračoval v jízdě v koloně, nebo plynule odbočil k benzince, kde chtěl tankovat, tak prudce dupl na brzdu. Měl jsem nové obložení brzd a zůstal jsem stát asi 1 m za žigulíkem. Ze zadu se na mne přiřítila stará Š 100, která měla na přívěsném vozíku kotel o váze 1,5 t a samozřejmě, že to neubrzdila. Moje auto bylo o půl metra kratší, utržená sedačka, já měl podvrtnutou krční páteř a zhmožděný mozek. Chirurg, co mne ošetřoval říkal : měl jsi štěstí, že jsi při tom nárazu stál na brzdě, jinak jsi to nepřežil.
Policajt, co to vyšetřoval byl známý viníka nehody, dal mu 200 kč pokuty a tím to pro něj bylo vyřízené.
Česká pojišťovna zdržovala vyplacení náhrady za opravu auta 2 roky, v té době byla inflace 14%, ale podle zákona oni mi dali 2%. Totéž jako náhrada ušlé mzdy za dobu léčení. Trvalé následky : omezení hybnosti páteře, bolesti hlavy, mikrény, ztráta stability atd. bylo podrobně popsáno primařem nemocnice v propouštěcí zprávě. Česká pojišťovna stále odmítala platit, nakonec jsem musel před jejich posudkového lékaře. Ten i když mne viděl poprvé a to 2 roky po úrazu, tak zpochybnil nález ošetřujícího lékaře i propouštěcí zprávu. A na rovinu mi řekl, že se mohu soudit, soud se povleče několik let a výsledlem bude, že při známé inflaci nedostanu ani tu almužnu, co nyní navrhuje on !
Poučení : nikdy nepřistupte na jednostranné posuzování následků úrazu nějakým smluvním lékařem pojišťovny, ten je placený za to, aby pojištěnce maximálně okradl. Pokud by u takového posouzení byl i nezávislý lékař, tak tento podvodník by si něco takového nemohl dovolit !