Červen 2011

Počátky korupce v ČSSD

28. června 2011 v 9:41 | Koutný
Dnes již málokdo si vzpomene na tzv. Bramberskou aféru, to byl jen první a neúspěšný pokus Zemanovy ČSSD s prázdnou kasou, vytáhnout peníze ze Švýcarských Čechů příslibem za důležité funkce ve státní správě po vítězných volbách.
Ano, teprve opoziční smlouva byla počátkem skutečného korumpování ČSSD. Média tehdy jen blábolila o špatné morální stránce této smlouvy v politické rovině. Naprosto ignorovala její nejdůležitější dopad do ekonomiky a hrozného nárůstu korupce! Zeman měl před volbami plnou hubu programu Čisté ruce. Jenže volby vyhrála ČSSD jen těsně a lidovci jako vždy táhli s vítězem, ale chtěli za to příliš moc.
A tak dva bývalí kolegové z Prognosťáku Zeman a Klaus udělali KUHANDL. ODS bude tolerovat menšinovou vládu ČSSD, dostane funkce šéfa parlamentu a hlavně ČSSD zapomene na nějaké stíhání tunelářů z ODS, zato si může také nakrást a ODS zůstane potichu, necháme vám konečně také Lidový dům. Takže se již nezjišťovalo kam se ztratily provize od Westinghouse za řídící systém JETE (viz tzv. Švýcarské konto), naopak ČSSD polkla provize za palivo na JETE. Začaly podivné čachry s OKD...
A tak si zašpinili ruce svorně obě největší partaje, ty menší je pak následovaly - viz ministr Šimonovský a jeho KAPSCH, projekty VMO v Brně a další průšvihy.

Islandské řešení krize

13. června 2011 v 14:08 | R. Černý

Hold Islandu aneb fakta o revoluci, která nastartovala nejen Španělsko

Média nás zásobovala do posledního detailu o nepokojích v Egyptě a Libyi. Mlčela však o revoltách a příkladné ukázce občanské revoluce, která se odehrála před dvěmi lety na Islandu, kde občané donutili odstoupit vládu a přepsat ústavu.
Právě proto, že případ Islandu je modelem občanské revoluce, byl tento případ ututláván. Cenzura revoluce na Islandu je nejlepším důkazem jak se zachází s informacemi, které můžou být nebezpečné pro politickou a ekonomickou elitu.
Na Islandu lidé rezignovali na jakoukoliv podobu vlády, velké banky byly znárodněny a bylo rozhodnuto, že lidé nezaplatí dluhy, které vytvořili politici, protože je to problém špatné finanční politiky, ne lidí. V nové ústavě bylo zakotveno, že občan je hlavním politickým protagonistou, nikoliv politik.
Island je v současnosti nejlepším příkladem mírové a důstojné reakce veřejnosti proti této moci, která dovedla zem i celý svět ke krizi. Islandský model, který ukazuje, že politici musí mít strach z reakce lidí, pakliže nebudou jednat ve prospěch nich. Ne ale strach o život ale o svoji kariéru.
Umlčená fakta o Islandu:
V roce 2008 byla znárodněna největší banka. Měna se zhroutila, trh pozastavil svou činnost. Země zkrachovala.
2009. Obrovské protesty před parlamentem, lidé donutí k rezignaci předsedu vlády a celý jeho vládní blok.
Politici volají po splacení dluhu vůči Británii a Nizozemsku a to ve výši 3.500 milionů eur, což je částka, kterou má zem zaplatit v příštích 15 letech s 5,5% úrokem.
Rok 2010. Lidé jdou do ulic a vybojují si zákon o obecném referendu. V lednu 2010 ho prezident odmítne ratifikovat, a oznámil, že ho bude konzultovat s EU. Lidé jdou znovu do ulic. V březnu se koná referendum, jehož výsledek je, že 93% lidí odmítne zaplatit dluh vůči Británii a Holandsku.
Vláda byla donucena k tomu, aby zahájila vyšetřování, které má vyřešit právní odpovědnosti státních představitelů za krizi. Dojde k zatčení několika vedoucích bankéřů a manažerů. Interpol vydal rozkaz a všichni zúčastnění bankéři opouštějí zemi.
Lidé dávají dohromady novou ústavu, která není kopií dánské ústavy jako to bylo doposud.
Ústavodárné shromáždění složené z lidí přímo volených lidmi zahájilo svoji činnost v únoru 2011 a předložilo návrh ústavy na základě konsensu a doporučení. Musí být schválena parlamentem, který byl vytvořen po nových volbách.
Toto je stručná historie islandské revoluce: odstoupení celé vlády, znárodňování bank, obecné referendum, uvěznění odpovědných lidí za krizi a přepsání ústavy přímo občany.
Co se stalo na Islandu bylo pozorováno politiky jako je Merkelová, Sarkozy, Cameron, Zapatero, Berlusconi a další a vyhodnoceno jako nebezpečné pro jejich zkorumpovaný systém. Bojkot informací o Islandu byl striktně dodržován tisíci novináři v rámci veškerého korporátního tisku, rozhlasu a televize. Masmédiím vládní vyjednávači údajně nabídli i v některých zemích daňové úlevy výměnou za mlčení.
Ale přesto přese všechno se islandská revoluce šíří po celé Evropě. Postavila se tomuto zkorumpovanému a neudržitelnému systému a dává světu lekci z opravdové demokracie. Po celém světě bude známa a oceňována, dříve nebo později, a to navzdory vládě politických a ekonomických elit, které zapříčinily celosvětovou krizi. Touha po svobodě nezná hranic!

OPENSCALE 2011

5. června 2011 v 18:57 | Koutný
Reportáž z OPENSCALE 2011
Již 19. ročník této mezinárodní soutěže modelů s gumovým pohonem = dvacetinek a old-timerů byl zahájen v sobotu 28.5. v pravé poledne na letišti Brno - Medlánky. Zatím, co venku vytrvale pršelo, tak bodovači pilně pracovali ve velkém stanu a v aeroklubácké restauraci U Křivé vrtule se u sražených stolů rozeběhla naprosto neformální diskuze na téma povrchová úprava minimaket. Je třeba přiznat, že v této oblasti mají minimaketáři z Prahy a okolí co říci ostatním, jejich výtvory mají špičkovou kvalitu, kterou dosahují novými metodami. Své do diskuze jistě také mohl říci velký expert Tonda Alfery, který excelentně zvládl výrobu minimaket z tenkého polystyrenu za tepla a následnou perfektní povrchovou úpravu. Myslím, že taková diskuze by si zasloužila nějakou formu, přístupnou všem minimaketářům, aby se seznámili s novými metodami, zde seděla u stolů především elita. Enrique Maltz z Izraele byl o část diskuze krácen, protože nebylo možné mu vše tak rychle překládat do angličtiny. Jeho zcela nové velice hezké dvacetinky BEDE-4 a Jodel mají klasickou konstrukci, jsou stříkané nitrolakem, přesto mají minimální hmotnost, ale nebyly vůbec zalétané, nádherného plovákového Borela hydro 1913 již nestačil dokončit do letového stavu. Zcela nové dvacetinky nadchly všechny přítomné, především pak to byly nádherný Nieuport 17 Michala Křepelky z Prahy, Me-209 domácího Pavla Stráníka, Kawasaki Ki-78 Tondy Alferyho z Uherského hradiště. MiG-220 Dušana Garby z Fryčovic, Macchi Mc-202 Petra Koláře, ze Zábřehu, Caudron 714 Martina Huka z Prahy a He-64c domácího Luboše Koutného. Mladíci Antonín Křižka a Daniel Vysočan přišli s novými pěknými dvacetinkami HL-2. Samozřejmě, že nechyběly další skvosty, známé již z loňského roku. Bodováním prošlo 28 dvacetinek .
Déšť nepřestával ani v 15 h, kdy měla být zahájena letová část soutěže. Na brífingu bylo dohodnuto, že tato se celá přesouvá na neděli a bude se létat bez kol od 8 do 14 hodin. V restauraci U Křivé vrtule pokračovalo diskusní fórum několik dalších hodin. Hoši z Prahy se opět rozhodli, že nepřespí v čisté a velmi levné aeroklubácké ubytovně, aby mohli v neděli odlétat soutěž ale, že jedou domů. V té době již přestalo pršet, dostali možnost výjimky a vše mohli odlétat navečer před odjezdem, ale s ohledem na velké vlhko to však s díky odmítli.
Nedělní ráno bylo nádherné, slunečné se slabým západním větrem. Soutěžní lety zahájil old-timer BV-min MiG-3 L. Koutného třemi nádhernými lety ještě v prostoru od větrného pytle v horní části letiště, výborných podmínek využil i Tomáš Heinl se svým PAC 750 a následně i další modeláři včetně několika mladíků s Komety a jejich vedoucí kroužku s osvědčeným Mustangem P-51H. Pak byl zahájen letový provoz aeroklubu a tím i nutný přesun startoviště do dolíku u pojížděčky. I zde bylo možné letět parádní výkon, pokud váš model je dobře zalétaný a velmi stabilní, pokud foukal i slabý vítr, pak zde byla turbulence a ta pohřbila naděje na větší úspěch v soutěži u Mc-202 Petra Koláře, stejně jako i obou pořádně nezalétaných dvacetinek Enrigue Maltze i choulostivého He-64c l. Koutného, zato jeho velmi stabilní Mustang neměl žádné problémy a parádně i po startu ze stolu zalétl čas přes 100 s, což stačilo na druhé místo v soutěži dvacetinek, protože staticky více ohodnocená P-39 Airacobra Tondy Alferyho letěla své maximum 73s z ruky a ze stolu jí toho do maxima moc nescházelo - 69s a to stačilo na vítězství. Třetí místo pak získal jeho syn Vladimír se svým čtyřplošným Wight Quadruplane - velmi těsně před Tomášem Heinlem s PAC 750, Dušanem Garbou s Migem, Pavlem Stráníkem s He-112, E. Maltzem s BEDE 4, mladým Danem Vysočanem s HL-2 a Jozefem Bohmem s Akromasterem, další v pořadí již měli větší odstup.
V žácích pak dvacetinky vyhrál již zmíněný Dan Vysočan, před Toníkem Křižkou, oba létali s HL-2 a třetí byl Lukášek Kolajta s Kometem.
Soutěž old-timerů BV-min. vyvrcholila rozlétáváním dvou soutěžících se samými maximy. Při společném startu do FLY OFF pak překvapivě snad přemotivovaný velký favorit Vlastík Šimek nezvládl start a plácl se svým malým Caudronem o zem, kdežto stabilní Mig-3 L. Koutné si spolehlivě zalétl pro vítězství. Škoda jen, že nový, hezky Wildcat Toníka Křižky také nezasáhl do rozlétávání.
Podobný průběh mělo i FLY OFF o Schneiderův pohár, nejprve společný start dvou plovákových Borelů hydro 1913. Zatím co ten Sekerův poměrně rychle a tvrdě končí svůj let na pojížděťce (láme trup), tak Koutného dost dlouho důstojně krouží nad časoměřiči. Druhý start je pak již jen sólo letěné na více obrátek a do termiky - parádní let, bohužel bez konkurence - podobně jako finále tohoto poháru v r. 1931 v Anglii. Příští rok se tato kategorie bude létat jen v tom případě, když bude alespoň 5 soutěžících.

Soutěž old-timerů NV-1 a BV-3 měla vysokou úroveň a již tradičně větší zastoupení než na Celostátních SAM 478, nebo na ME v Jeseníku. Čtyři soutěžící měli samá maxima a tak jejich společný start do FLY OFF byl opravdovým vyvrcholením celé soutěže. Největším favoritem by Vlastík Šimek se svým již starším a mnoha vítězstvími ověnčeným Felixem. V loňském roce nový Disperato Luboše Koutného měl v soutěži malé problémy s funkcí volnoběhu u jeho veliké vrtule, což mu dvakrát zachránilo existenci před ulétnutím, když nebyl spuštěn časovač. Velký nový wakefield Schmitberg byl jasným favoritem, ale Adam Jakeš mohl do rozlétávání jen s jedním modelem a překvapivě dal přednost malé Letné. Mirek Vaněk létal s osvědčeným starším Kosem.
Ve 14 h bylo zahájeno FLY OFF, všichni ukázněně nastoupili na startovní čáru v předem dohodnutém rozestavení tak, aby se zabránilo srážce modelů. Současný start se povedl do slabého závanu, po chvilce bylo jasné, že je zde termika. Zatím, co Disperato tvrdošíjně strmě stoupal dvě minuty přímo nad místem startu, tak ostatní modely se stěhovaly směrem k lesu, pak tam nahoře slabý větřík hnal modely přes letiště a pole směrem na Medlánecký kopec. To již dávno po třech minutách kopl časovač Disperáta, ale model stále neklesal, výška asi 300 m, níže a vlevo byl Šimkův Felix, vpravo pak Vaňkův Kos a Jakešova Letná již po asi šesti minutách přistávala - čtvrté místo, pak sedl Kos. Po sedmi minutách asi přistál Felix, časoměřiči ztratili Disperáto z dohledu po sedmi minutách pořád ještě hodně vysoko, majitel v holínkách ve vysokém obilí pomalu ztrácel nadějí, znal však směr, kde viděl svůj model ještě hodně vysoko, ano byl to velký stožár na Medláneckém kopci, nastalo velké hledání v nepřehledném terénu zahrádek a chatek, nakonec výstup na vrchol kopce a tam vítězný Disperáto trčel nabodnutý v šípkovém keři. Vlastík našel sice Mirkova Kosa, ale svého Felixe ne, nedařilo se ani společné dohledávání po soutěži.

Slavnostní vyhlášení výsledků bylo opět za účasti starostky ÚMČ Brno-Medlánky Mgr. Valentové, která předávala 14 moc pěkných pohárů, diplomy a další pěkné ceny, každý z žáků, který odlétal celou soutěž tak obdržel stavebnici minimakety, nebo old-timera.

Zvláštní poděkování patří sponzorům, především pak panu Petříkovi, ÚMČ Brno, firmám IKARA, Reichard modelssport, RD-STAV a Pavlovi Vysočanovi. Poděkování také patří všem bodovačům a časoměřičům a obětavému řediteli soutěže ing. Děkaníkovi. Hlavně pak nesmíme zapomenout na Svatého Petra, který nám připravil opravdu nádherné nedělní počasí, které umožnilo tak vynikající výkony.

Zcela nový He-64c L. Koutného Nové dvacetinky Jodel J-9 a Bede 4 Enrique Maltze z Israele














Alfery hangár : vítězná P-39, Kawasaki ,Farman, Wight Guardplane Nádherný Nieuport 17 Michala Křepelky

Petr Kolář a jeho Mc 202 Honzík Sekera vyhrál oldtimeryDušan Garba s I-220 Lukášek Kolajta s Kometem

Nečas - k vůli uzavírání JE v NSR zdraží elektřina u nás o 30%

1. června 2011 v 13:39 | Koutný
Inteligenci pana premiéra lze přirovnat k hrubosrstému foxteriérovi. Ten také pozorně poslouchá pána vrtí ocasem a nepřemýšlí.
Výrobní náklady elektráren ČEZ v ČR se po odstavení jE v NSR vůbec nezmění. Cena elektřiny v ČR by se vůbec tedy nemusela měnit ! Stát je hlavním akcionářem ČEZ a může si stop stav vynutit. Pokud se v NSR zvýší cena el. en. o 30% a u nás zůstane stejná, pak bude mít naše hospodářství jasnou komparační výhodu, což se promítne do možnosti snažšího vývozu našich výrobků.
Jenže Nečas již čmuchá, že při zdražení elektřiny u nás na německou úroveň kápne státu na dividendách ČEZu nějaká ta miliarda a on již ví jak ji zašantročit !!!