Leden 2011

Debata Rath - Šnajdr

31. ledna 2011 v 9:44 | Koutný
Hejtman MUDr Rath je již delší dobu hlásnou troubou ČSSD. Nelze mu upřít velkou pohotovost, výmluvnost a někdy i drzost, což jsou pro politika vlastnosti potřebné. To, co mu poněkud chybí je věrohodnost jeho postojů. Ti, co nemají úplnou sklerózu si dobře pamatují, že on kdysi válčil pod praporem ODS. Tahle partaj zaběhlých korupčníků mu asi neumožnila proniknout do vedení a uvést v život své ambice. Teprve v ČSSD se mohl plně rozvinout a splácí jí to často i špinavou prací, kterou by nikdo z vedení asi nedělal, ani by to pořádně neuměl.
           Bcl. Šnajdr je bývalý dealer. On a jeho podřízení na Ústavu pro kontrolu léčiv jsou gauneří, kteří svým korupčním jednáním umožnily horentní předražení léků a tím přímo zavinili katastrofální stav ve zdravotnictvi. Tento člověk se neslavně projevil jako hlásná trouba Julínkovy antikoncepce, prosazoval poplatky a doplatky a jiné okrádání pacientů.
Nový ministr bude vymýšlet jednu hovadinu větší než druhou, ale zásadní problém řešit nebude, ono by to bolelo jeho kamarády a chráněnce zpřízněné ODS. Takže ti gauneři tam budou sedět nadále a hrabat provize od výrobců léků. My to všechno zaplatíme.
Zatím to nemá řešení. Jediné možné je asi to jako v Tunisu, nebo v Egyptě. Vyházet celou zkorumpovanou bandu, prezidentem počínaje, přes ministry, Šnajdrem a jemu podobným konče, ale bojím se, že náš národ na to nemá potřebnou kuráž a tak když bude nejhůře, tak dnešní politici připraví pro své synáčky a zeťáčky zase nějaký ten puč ve stylu Sametové revoluce.

Městská hromadná doprava v Brně

30. ledna 2011 v 9:48 | Koutný
Po pravdě se musí říci, že tato doprava i přes velké problémy a nesmyslné reorganizace ještě stále funguje ale brněnské občany to stojí  neúměrně velké peníze. Ti co často jezdí do centra, tak dobře ví jak často jso vyměňovány koleje v zatáčce u křižovatky na  České. Každý technik vám řekne, že je tomu tak proto, že je tam malý poloměr zatáčky, tramvaje nemají diferenciál, jsou moc těžké, kola tam jedou ve smyku a koleje proto brzy vydřou.
Dá se s tím něco dělat ? Poloměr zatáček je daný tvarem ulic a moc se s tím tam laborovat nedá.
Tak tedy, mohou mít tramvaje diferenciál ? Asi ne. Musí mít nutně pevně na společné ose kola ?
Zatím se to tak dělá, ale bezpodmínečně nutné to není. Naopak dnes by nebyl problém, aby každé hnané kolo mělo svůj vlastní motor a řízenou trakci. Samozřejmě, že by to bylo složitější a dražší.
Takže jsme u třetího možného řešení. Je opravdu nutné, aby brněnské tramvaje byly tak těžké ?
Odpověď je nasnadě, není to nutné, naopak bylo by žádoucí, aby byly o polovinu lehčí. A proč tedy nejsou lehčí ?
 No proto, že kdysi v minulém století se koupila v USA licence na předměské vlaky a od té doby se všechny naše tramvaje staví na tomto velmi těžkém a neohrabaném podvozku. Ano, pro dopravu mezi Košicemi a Východoslovenskými železárnami je to dobrý prostředek. Ta vzdálenost je tam velká, počet zastávek naprosto minimální, tam se využije vysoká rychlost jízdy a neztrácí se zbytečně energie častými rozjezdy a bržděním. Také poloměry zatáček jsou tam veliké a k ničení kolejí tam nedochází v tak velké míře. Ovšem pro vyloženě městský provoz jsou taková monstra nevýhodná !
Nyní na brněnských ulicích vidíme nové typy tramvají. Jeden z nich má větší část kapacity vozu uspořádanou tak, že cestující sedí zády k oknům. Ano, tak seděli cestující i u starých, dobrých a velmi lehkých "šálin" vyráběných v padesátých letech v Královopolské strojírně. Jenže u těch dnešních je za zády cestujících ještě prostor pro technické vybavení, takže mezi řadami sedadel je mnohem méně místa. Pokud je více cestujících a mezi stojícími jsou lidé s batůžky na zádech, pak i pro sedící na sedadlech je cesta v takové tramvaji naprostým utrpením. Můj známý z Francie obdivoval naši veřejnou dopravu, ale o této tramvaji řekl. že projektant v ní jistě nejezdí. Ano nejezdí v ní ani ředitel MHD Brno, ani primátor, jinak by takové kraksny po Brně nejezdily. Zlí jazykové tvrdí, že tento typ Praha odmítla a tak jezdí v Brně.
Je vůbec nutné, aby Brno nakupovalo za drahé peníze tak těžké a neforemné tramvaje. Není to nutné, naopak dnes si zákazník může diktovat, jak bude výrobek vypadat. Lehčí moderní tramvaje po světě jezdí, stačí se podívat do Vídně. Tam však asi jinak funguje financování veřejné dopravy a není možné, aby tato zbytečně vysávala z rozpočtu města tak velké částky. Proč se tak děje v Brně ? Dovolte mi malé přirovnání : armáda, která má ve výzbroji letectva jen motorová rogala a lehké vrtulníky ušetří na nákladech za letouny, palivo, výzbroj i platy pilotů. Takový pilot od letounu za půl milionu by se spokojil s platem 50 000. Ovšem má-li armáda letouny za 200 milionů, pak plat pilota přes 100 000 není již podstatnou položkou. Co potom u platů pánů generálů. Velmi podobně to také funguje u platů manažerů MHD Brno.

V první polovině devadesátých let jsem pracoval v technickém rozvoji KSB. Generální ředitel Pánek tehdy chtěl, abych posoudil vhodnost možného nového výrobku - lehké dvoupodlažní tramvaje na revolučním, lanovém podvozku. Moje zaměření bylo na řízení výstavby jaderných elektráren. Takže nějaké subjektivní hodnocení by nebylo na místě. Byl jsem tedy na konzultaci u pana profesora Vysoké školy dopravní v České Třebové. Závěry této kapacity na nový projekt lze snad stručně shrnout takto : "Nový podvozek je velmi zajímavý a nabízí velké výhody a pohodlí pro nastupující cestující, úroveň podlahy se na zastávce sníží na úroveň nástupmího ostrůvku a také se zvýší bezpečnost provozu, protože celá plošina tranvaje může sloužit jako účinná rychlobrzda (jistě by bylo záhodno jej vyzkoušet v praxi), dvoupodlažní uspořádání je však pro tramvaj nezvyklé, sice je možné, ale některá místa sedadel nevyhovují ČSN a musela by mít výjimku (dnes v Brně jezdící autobusy MHD těch sedadel nevyhovujících ČSN a přímo ohrožujících zdraví cestujících mají spoustu). Při konzultaci s manažmentem MHD Brno se tito pánové vyjádříli, že o projekt svého bývalého zaměstnance nemají zájem a tím vše skončilo (asi nějaké nevyřízené účty z minula).... Je možné, že takto byla zabita šance mít nejen v Brně lehké moderní a úsporné tramvaje, KSB mohla mít prodejný výrobek a nemusela skončit jako dozrávárna banánů !!!

Vedení MHD vyhazuje nemalé částky za svůj propagační plátek ŠÁLINA. Opakovaně si tam stěžuje kolik milionů je stojí opravy poškození vozů způsobená vandaly. Také vyzývá cestující, aby pomáhali v odhalování těch, kteří  vozy veřejné dopravy poškozují.
Před pár roky jsem (v naivní důvěře, že to vedení MHD myslí vážně) vyzval manažment MHD, aby podal trestní oznámení na režiséra filmu GYMPL pana Vorla, který v organizované skupině sprejersky poškozoval vozy ČD a ještě navíc se tím vychloubal v pořadu ČT. V životě jsem nezaznamenal tak blbé výmluvy, jak od příslušného náměstka MHD Brno. Inu i ty opravy zvyšují obrat podniku MHD a tím asi i prémie příslušného náměstka. Takže všechny ty výzvy jsou jen plané proklamace a člověka, který je bere vážně, tak toho tito pánové považují za blázna.

Lyžařské Novoměstsko

28. ledna 2011 v 9:20 | Koutný
Pod tímto titulem byla na SEZNAMu dříve jen jedna adresa. Mimo jiné jste tam našli aktuální informace o počasí a množství sněhu a záběry na situaci na Třech Studních, v Kadově, ve Sněžném, u Ski hotelu a na Harusůvě kopeci.
Právě tyto kamery vám umožní udělat si vlastní úsudek o výšce sněhové pokrývky v daných lokalitách, protože psané informace o výšce sněhu jsou v poslední době až týden staré a naprosto neodpovídají skutečnosti !!! Je otázkou, zda se jedná jen o lenost správce této stránky, nebo to je záměrná desinformace s cílem odradit běžkaře od návštěvy tohoto regionu. Pravdou je, že naposledy od 19. až do 25. 1. tam byl údaj Nové Město 3 cm, Fryšava 2-15 cm.
Právě pohled na webové kamery mne přesvědčil o tom, že jsme se s přítelkyní včera rozhodli na Vysočinu vyrazit. V Novém Městě u nádraží bylo asi 10 cm sněhu. Jedeme autobusem na Rokytno, řidič si účtuje 8 kč za osobu a 5 kč za lyže. Marně se ptám jak to ? Pokud vím, tak dosud nebyl zrušen zákon říkající, že jeden pár lyží se ve veřejném dopravním prostředku (vlaku, autobusu, tramwaji) přepravuje zdarma ! Oni jsou soukromá firma - pro ně asi zákony neplatí ! Tentýž nešvar je u autobusu (linka Brno-Svratka) na Vlachovice.
Na Rokytně je dobrých 20 cm prašanu, žádná stopa. Jedeme směrem ke Studnici a pak otáčíme v levo, lesem na Medlov, tam již je hezká stopa, ale v tom prašanu se občas oběví kamínek a ten škrábne skluznici. Před Medlovem otáčíme do prava a po žluté jedeme na Kadůvek, je to projeto nějakým vozidlem. Před Kadůvkem je cesta v délce 30 m zasypána štěrkem, pak to jde  po cestě je dále stopa, která odbočuje na Kadov. My zatáčíme stále po žluté na Medlov, je zde 20 cm sněhu, stopa končí, po rovném poli to jde, po oraništi je to utrpení. Jsme na vrcholu kopce nad Medlovem, je zde opět stopa, pár lyžařů jelo proti nám a ptají se na cestu : na Kadov nemohu doporučit, ale na Fryšavu je hezká stopa. My jedeme na Medlov, Tři Studně - chceme zde vyzkoušet  ono bistro s grilovanými specialitami. Asi to nebude onen altánek s grilem nad hotelem, domorodci tvrdí, že o jiném neví (snad bude poblíž rybníka), my tedy jedeme nahoru lesem na magistrálu Sklené - Vlachovice - Nové Město. Jsou tam strojní stopy na bruslení (navrchu dobré, doleji rozbité až na holou zem), pro normálbí běh, či chůzi ale strojní stopa není, běžkaři si vypomohli sami. Ve Vlachovicích chceme jít na oběd v nové restauraci pod obecním úřadem (mívají tam dobrý hovězí guláš, pokud to zrovna není předražený ze zvěřiny), zavíracím dnem je zde pondělí.
Restaurace je zamčená, marně tlučeme na dvéře, přichází domorodkyně, zřejmě pracovnice obecního úřadu, radí ať do zkusíme vchodem ze zadu. Zkoušíme všechny dvéře, všude zamčeno, žádné vysvětlení proč! Ona paní zkouší kontaktovat telefonem majitele. Pak nám říká, že paní je nemocná, proto je zavřeno. Říkám, slušné by bylo dát sem ceduli a také varování na internet, protože cestou do Brna se jižnikde nenajíme, na Zastávce se otevírá až od 15 h. Načež paní říká, že majitelka zde také otevře od 15 ti hodin. Tak se divím nad jejím zázračným uzdravením !!!
A komentuji : fantastický BORDEL.

Zkrátka a dobře pravda je asi taková : lyžařský areál u SKI hotelu pořádal o minulém víkendu nějaké provinční závody a další víkend zde je Mistrovství světa mládeže a juniorů, takže má obavy, aby normální běžkaři - turisté jim nevlezli na závodní trať, proto ony desinformace na webové stránce (pokud se vám podaří tam přilepit vlastní informaci uvádějící výšku sněhu na pravou míru, tak vám to v zápětí vymažou). Následkem toho opravdu minimum lidí z Brna vyrazí na Vysočinu, do hospody ve Vlachovicích pak přichází poměrně málo hostů a vedoucí hospodu prostě zavře, asi se mu nevyplatí vařit. Je to začarovaný kruh. Skupina organizátorů závodů záměrně odrazuje turisti, ti sem nepřijedou, hospody  a penziony jsou poloprázdné, nebo úplně zavřené. Pak si zdejší lidé naříkají na nedostatek pracovních příležitostí, ale možnosti, které zde příroda nabízí ubíjí skupina lidí se svými sobeckými zájmy.
Jo, jak se v mém článku z minulého roku popisoval mé Jozefovské koupání pod ledem na Sýkovci, tak tehdy jsem celý promáčený utíkak do hotelu U Laubů, kde jsem doufal, že se usuším a dám si grog na zahřátí. Bohužel hotel byl zavřený a cedule, že otevřou až na Velikonoce !!! Rok před tím to bylo podobné v celém regionu během prosince - plno sněhu, všechny hospody, penziony a hotely zavřené s tím, že otevřou až 26. 12. Ještě chyběly cedule s nápisy : Zimní spánek nerušit !

Dnes 2.2 mohu jen doplnit : sníh prakticky žádný nepřipadl, protože stále mrzne, tak podklad je tvrdý, kde byla voda, tam je led. Z Rokytna na Medlov hezká pevná stopa, ale na přemrzlém sněhu pomalá, z Medlova přes Tři Studně do Skleného krásná stopa, ze Skleného do Vlachovic naprosto ideální stopy, rychlý sníh a vítr v zádech PARÁDA. Hospoda ve Vlachovicích otevřená, z hotových jídel jen výpečky...Stopa z Vlachovic ke Ski hotelu fantasticky rychlá, momenty, kdy člověk vletí na ledovou plotnu, to je zážitek, moje známá to řeší zavřenýma očima...
Ano, po té co na internetu je informace, že je zde sníh a že jsou i strojní stopy, tak již ve vlaku z Brna je plno lidí, ti jsou i v hospodách.
Jo na Rokytno jsme leli od nádraží v 11 25 a platili zase zcela jinou cenu, tentokrát 15 Kč . Na náš dotaz proč řidič říká, že jsou jiná firma. Říkám ta ano, ale nějak zlodějská na internetu máte stále napsáno 8Kč. Klamavá reklama ?

Téma týdne . český jazyk

19. ledna 2011 v 10:55 | Koutný
Reaguji na výzvu a jako téma týdne klidně mohu použít svůj starší článek, ono se na tom od té doby nic nezměnilo :

Umíme psát česky ?

Před časem byl v Právu článek : Umíme anglicky i japonsky. V češtině však tápeme. Musím se přiznat, že anglicky umím mizerně, japonsky vůbec ne. Pokud jde o tu češtinu, pak si myslím, že dnes, po několika změnách pravidel pravopisu ji pořádně neumí skoro nikdo.
Možná, že jsem dobře nepochopil smysl článku paní Jiříkové, nebo moje zkušenosti ze života jsou zcela odlišné než její a tak se na celý problém dívám z jiného úhlu. Snad vás můj úhel pohledu bude zajímat, i kyž od ní jsem odpověď nedostal.
Na základní škole jsme měli třídního, češtináře a ten do nás vtloukal pravidla českého jazyka. Pan profesor Trávníček pro něj byl bohem. Z literatury jsme od něj znali jen Němcovou a Jiráska. Hašek a jeho ŠVEJK byl pro něj TABU, až později jsem pochopil proč.
Na průmyslovce nám pan profesor Volek představil literaturu a také dále drilem cvičil na diktátech pravidla pravopisu dle profesora Trávníčka. Maturoval jsem v roce 1960 a pan profesor se nám na maturitním večírku omlouval za onen dril. Víte já vás chtěl naučit pořádně pravopis, ale po vydání těch nových, nesmyslných změn je celá námaha na nic.
V osmdesátých letech jsem pracoval na DÚ Škoda. Můj starší kolega pan Chaloupka byl renesanční člověk, kterého jsem si nesmírně vážil. Jednou přišel ráno do práce s kruhy pod očima, velmi unavený a kolem poledne podřimoval. Zeptal jsem se ho, co oslavoval ? On na to, že on nic, ale jeho otec. Starý pán se vrátil z abiturientského večírku kolem druhé v noci a strašně nadával. Výraz ten blbec patřil k nejslušnějším. Ptal jsem se ho proč. Inu zase nás nasral ten blb Trávníček. Říkám mu, to není žádný blbec, ale profesor a akademik. Prosím tě nic mi o tom volovi neříkej, vždyť i biskup Soukup o něm řekl, že je to hrozné hovado a že Hašek měl zcela pravdu. Vždyť s ním nikdo nechce mluvit a když se chlubil těmi novými pravidly, tak mu všichni vynadali, že legalizuje pražské nářečí na spisovný jazyk (ono pražské ejíu sloves je stejně hrozné jako hanácké ijó).
Dodnes jsem nepochopil, proč musíme pít měkký sirupa v čem byl špatný ten tvrdý syrup, když oba stály v prodejně vedle sebe a chutnaly zcela stejně. Dobře nechápu důvody změn písmene s na z nejen v psaní cizích slov. Za naprosto nelogické považuji psaní velkých písmem. Například v adresách velké písmeno po předložce - názvy ulic. Zmatek v tom mají i mnohem mladší lidé na magistrátech. Za vše mluví názorný příklad názvů ulic : Pod Kaštany, U cukrovaru.
Domnívám se, že největší zlo na českém jazyce pášou právě češtináři a nemyslím tím kantory, spíše ty experty, co dělají změny pravidel a pak také ty, co sedí v různých redakcích a nakladatelstvích. Tito lidé často vůbec nerozumí odbornému textu, ale mají pocit, že do něj musí zasáhnout. Výsledkem jsou trapné hlouposti (také v mém případě jeden expert na český jazyk zasahoval do mého textu knihy a necítil nutnost to se mnou, jako autorem konzultovat, nebo alespoň s jeho úpravami před tiskem seznámit).
Ing. Lubomír Koutný


Ministr Heger chce zamezit korumpování lékařů výlety placenými farmaceutickými firmami

19. ledna 2011 v 10:50 | Koutný

Lubomír Koutný, Brno

Středa, 19.ledna 2011, 09:06:29  |  Souhlasím |  Nesouhlasím | Nahlásit | +9
Pan ministr Heger byl uznávaný odborník rentgenolog ve špičkovém ústavu. Ale je jasné, že právě odborníci této profese mají na svém oddělení poměrně klidný a bezkonfliktní život. Nikdy to tedy nebyl žádný rváč, spíše slušný člověk. Je spodivem, že jako takový se nechal zatáhnout do politiky a ještě tomu vrcholové, pod praporem TOP 09 - odnože ODS , která po 20 let budovala ministerstvo zdravotnictví jako velmi výnosné posty pro své zasloužilé členy, většinou zkorumpované dealery farmaceutických firem.
Pan ministr má velký problém.
Když já deset let poukazuji na korupci úředníků v Ústavu pro kontrolu léčiv (ceny stejných léků jsou v Turecku 3x levnější než u nás), tak se nic nedělje i když léky patří k největším položkám našeho zdravotnictví. Ovšem když nyní na tentýž problém upozorní mluvčí cca 4000 lékařů v akci Děkujeme - odcházíme, pak je tu pro ministra dilema.
Buď bude dále dělat slepého a hluchého a nechá věci tak jak je zavedli jeho předchůdci, zdravotnictví zkolabuje a z vlády ho vyhodí. Nebo začne řešit největší problémy, bude chtít vymýtit korupci, klepne po prstech své partajní kolegy a ti ho z postu ministra vyhodí. Jo, jak z toho průšvihu ven ? Asi, to nemá vítězné řešení. Jako slušný člověk by měl učinit pokus o nápravu. Jako rozumný slušný člověk však neměl takovou funkci vůbec brát, přece mu muselo být nad slunce jasné, že mezi takovými gaunery nemůže slušný člověk uspět !

Za necelé dva týdny jsem nucen dodat. Pan ministr mne nezklamal. Na proklamované omezení korupce již zapoměl, stejně jako na předchozí nabízení své funkce. Začal se plně řídit heslem : Každá koruna je dobrá a bude se držet koryta i za cenu, že si lidé před ním odplivnou.
Ano, v rámci programu své partaje bude rušit nemocnice, v nezrušených omezí počty lůžek, tím získá 2 miliardy a ty slíbil lékařům, aby neodcházeli. Většina pánů doktorů na peníze slyší a tak již jim vůbec nevadí strašná korupce v¨´Ustavu pro kontrolu léčiv, ani to, že léky jsou díky ní strašně předražené, což je pravou příčinou kolapsu zdravotnictví. Ano, náklady na léky jsou u nás největší položkou !!!

Nejen mrtví ptáci

7. ledna 2011 v 13:25 | Koutný
Po novém roce se objevila spousta informací o hromadném úhynu ptáků, někteří padali ještě živí kolmo k zemi, podobně tuny mrtvých ryb vyplavených na pobřeží Brazílie atd.
Můj názor na tento problém a postoj některých "vědců", že je to normální : tisíce mrtvých ptáků. tuny mrtvých ryb, stovky kytovců páchajících sebevraždy na plážích. To vše je dle některých "vědců" normální....
Normální je, že se testují různé elektromagnetické zbraně schopné člověka omráčit na dálku, stačí je namířit na hejno ptáků a masakr je hotový.
Normální je, že se sestují různé zbraně na bázi HLASU MOŘE, schopné ochromit vše živé ve vodě.
Normální je, že se zkouší delfíni jako živá torpéda nesouci miny.
Normální je, že v Rusku se otevíraly hroby těch, co zemřeli na pravé neštovice a braly se z nich stěry.
Normální je, že v šedesátých letech stála u pobřeží Pacifiku nějaká vojenská loď a vypouštěla mlhavý aerosol obsahující v laboratořích vypěstovaný infekční zápal plic, zemřelo tehdy asi 20 000 Američanů. Pozůstalí se soudili s americkou atmádou a odškodnění dostali až po 20 ti letech.
Stačí to takhle, nebo snad mám pokračovat ?

Pravda o VMO - Tunely Dobrovského

5. ledna 2011 v 9:22 | Koutný
Městský soud v Praze
P.O. Box 803
Hybernská 18
111 21 Praha

Vážení,                                                                                                        Brno, 10. 8. 2010

vyzvali jste mne abych se vyjádřil, zda se budu účastnit jednání ve věci žádosti VMO Brno o zastavení stavby "Silnice 1/42 Brno, VMO".
Dovolte, abych tedy vyjádřil své stanovisko : v situaci kdy zcela jednoznačně člen vedení brněnské ODS vyžaduje od každého dodavatele větší stavby v Brně 1,5% z celkového objemu stavebních prací na ruku, za to že mu bude tato stavba přidělena (viděl to celý národ - natočila TV NOVA, a byla to i součást předvolební agitace ex senátora Zlatušky) a není toto považováno za prokázanou korupci, pak je zcela iluzorní se domnívat, že občané protestující proti mafii betonové lobby (prezentované Ředitelstvím silnic a dálnic, Brněnskými komunikacemi a některými úředníky brněnského magistrátu rozhodujícími o výstavbě VMO) mají nějakou šanci domoci se spravedlnosti a dodržení zákonů platných pro tuto stavbu.
Ano, pakliže celkové náklady této stavby budou cca 11 miliard, pak 165 milionů Kč bohatě stačilo pro úspěšné "zalobování" investora v celém politickém spektru od ODS až po komunisty, od nejvyšších představitelů města, až po poslední zastupitele městské části Žabovřesky.
Před několika roky jsem podal trestní oznámení na diskriminaci cca 2000 obyvatel, dotčených touto stavbou:
  1. Zatím co v Králově Poli, kde bude provoz asi poloviční než u nás na Hradecké, tam bude doprava v tunelech, podobně tomu bude i v Židenicích, tak u nás v Žabovřeskách bude vše na povrchu a nivelita se ještě zvýší. Jak je možné, že obyvatelům sídliště Bystrc, kde má být vzdálenost hrany R 43 od nejbližšího domu 150m nabízí investor dát celou stavbu pod zem, zatím co v Žabovřeskách, kde je nejbližší dům od VMO 10 m tentýž investor odmítá dát stavbu pod zem, nebo alespoň pod souvislou střechu ?
  2. Intenzita hluku ze silnice Hradecká/Žabovřeská naměřená Krajským hygienikem v bytě ing. Dobeše dosahovala 86 dB. Hygienik odmítl dát družstvu souhlas k rozšíření domu o nádstavbu, naopak doporučil dům zbourat !
Díky shora popsaným poměrům v Brně
se žádný soud nekonal. Stížnost na hluk, včetně kopie protokolu z měření se údajně ztratila mezi policií a hygienikem, policie nebyla ochotna toto poslat na hygienika znovu !!!

Při ověřování si, zda byly akceptovány naše připomínky ke stavebnímu povolení u vedoucího stavebního odboru na Krajském úřadě mi tento v osobním rozhovoru řekl, to, co bylo každému rozumnému člověku jasné od samého počátku :
Tato stavba je naprostý technický nesmysl, veškerou tranzitní dopravu, především pak ve směru jih-sever bude napřed zářezem tlačit do kopce a pak po průjezdu monstrózní křižovatkou zase dolů tunelem do Králova pole, ale většina kamiónů již do tunelu nepojede když se jim nabízí komfortní odbočení na Hradeckou.
Jsme technici, tak si to nakreslíme - optimálním řešením by byl vodorovný dlouhý tunel ze spodních Žabovřesk na kótě 236 až do Králova Pole na kótu 237 m. Tedy žádné ježdění do kopce a z kopce, žádná monstrózní třípodlažní křižovatka a žádné zamořování Žabovřesk hlukem, prachem a spalinami. Také při tomto řešení by nebyly ohroženy domy nad tunelem. Pro místní městskou dopravu by pak zcela stačila stávající křižovatka.
Tak jsem se jen zeptal, jak je možné, že on schválil stavební povolení pro takto naprosto nesmyslnou stavbu ? Odpověď byla : ty nevíš, kdo je autorem projektu ? Přece ministr dopravy Šimonovský a proti tomu si nikdo nedovolí protestovat.

Protože po podání stížnosti nepřijal soud žádné předběžné opatření k zastavení této stavby do doby vyřešení celé causy, tak stavba pokračuje. Rozestavěnost je již taková, že nepřipadá v úvahu uvedení do původního stavu, ani výstavba shora popsané rozumné varianty .
Jediným možným řešením, jak dodržet zákonné limity hluku (současný projekt je i při všech povolených výjimkách není schopen dodržet), je dát celou křižovatku Žabovřeská/Hradecká i s částí ulice Hradecká po křižovatku Hradecká/Královopolská pod souvislou střechu. Technicky je to proveditelné ( viz Willsonovo nádraží v Praze, nebo nové fotbalové stadiony).

Toto je moje stanovisko k celé cause.

S pozdravem

Ing. Lubomír Koutný
Záhřebská 33
61600 Brno