Prosinec 2009

Jak zabránit korupci

8. prosince 2009 v 15:17 | Koutný - Paroubek
Předmět: RE: Kam tečou miliardy - zbytečně ke škodě státu
Datum: 2.12. 2009, 15:05 - před 6 dny

Další akce ...----------------------------Přesun do složky: Odeslané-----------------------------Označ email: Jako nepřečtený Červenou barvou Modrou barvou Zelenou barvou Zrušit označení-----------------------------Přidat všechny příjemceZobraz hlavičkuUložit celou zprávu //<![CDATA[ top.evnt.addEvent(top._gEOWork('delete-top-read'),"click", function(e) { top.webUtils.confirmDialog('Opravdu chcete zprávu smazat?',e); },false);top.evnt.addEvent(top._gEOWork('action-other-top-read'),"change",function() {top.webUtils.selectSubmitEnhanced(top._gEOWork('action-other-top-read'),'74');},false); //]]>

Autoservisy

1. prosince 2009 v 15:14 | Koutný
Mé zkušenosti s autoservisy

Musím se přiznat, že článek o autorizovaných a nezávislých autoservisech zveřejněný v sobotní příloze Práva a vychvalující ty autorizované mne dost iritoval. Mé zkušenosti jsou totiž zcela opačné !
V roce 1985 jsem si koupil své první auto Škoda Š 120 L. Na garanční prohlídku jsem jel až do Hustopečí (známý mi doporučil tamní autorizovaný servis Slovkov a hlavně fakt, že u každé opravy může být zákazník přítomen). Pan Skoumal provedl předepsané úkony, navíc opravil závadu na volantu (chybná montáž z fabriky, kdy nešel zamknout volant) a zeptal se mne, jak chci nastavit karburátor. Řekl jsem, že za měsíc pojedu do Belgie na závody a tam je drahý benzín. On na to, že to tedy nastaví na chudou směs a velký předstih, v létě to bude dělo, v zimě na křižovatce poněkud líné. Jak řekl, tak udělal. Maximální přístrojová rychlost na náš benzín super na dálnici v Německu byla 155 km/h +, na německý benzín pak přes 160 km/h a průměrná spotřeba 5,1 litrů /100 km, při služebních cestách v tuzemsku při obsazení ve dvou pak jen 4,6 litrů /100 km. Při rychlosti na 120 km/h však občas přestávalo dobíjení baterie, při
delších jízdách jsem to po zastavení na odpočívadle řešil inženýrskou opravou, syn zůstal za volantem, já otevřel kapotu, řekl mu přidej plyn a pak jsem práskl rukou do relé, které pak naskočilo a jelo se dál. Občas byly problémy s blinkry - studený spoj, stačilo zapnout výstražný trojúhelník a vše správně naskočilo. Případnou opravu karburátoru jsem provedl sám na chodníku... Se Š 120 L jsem byl maximálně spokojený do té doby, než mi začala téci ucpávka vodního čerpadla. Z fabriky tam dávali aušusovou z fíbru, která se časem za tepla zdeformovala a netěsnila. Třikrát mi byla měněna v servisu a po dvou měsících zase tekla, pak mi bylo měněno celé čerpadlo, za půl roku to zase teklo. To byla závada přímo z výroby, fabrika o ní věděla a odmítala ji řešit, neřešil ji ani autorizovaný servis ! Kvalitní ucpávku dávala fabrika jen do Š 130 a do vozů na vývoz !!! Nakonec mi známý z Královopolské strojírny udělal ucpávku z teflonu a bylo po problémech.
V roce 1991 do mého stojícího auta ze zadu naboural u Rokycan domorodec, který za starou škodovkou táhl na přívěsu 1,5 tuny těžký kotel, neubrzdil ! Moje auto bylo o kus kratší, hledal jsem autorizovanou opravnu, která mi dá auto do měsíce do pořádku. V novinách byl článek o servisu pana Pokorného, který byl na stáži v NSR, má perfektní diagnostické vybavení, jeho práce je vysoce kvalitní a nikde nepoužije ani jeden starý původní šroubek. Dal jsem mu tedy auto do opravy a po provedené opravě jsem nevěřil svým očím. Auto pořádně nejelo, táhlo silně do prava, mělo černý výfuk a maximálka nepřesáhla 105 km/h.. Po řadě reklamací a zkušební jízdě pan Pokorný přiznal, že on s tím již nic více neudělá, prý za to může asi ten nový rozdělovač.
Zajel jsem tedy do Hustopečí a chtěl od pana Skoumala nastavení jako dříve, ale oni již tam měli novou diagnostiku a stále to nějak nešlo, nakonec pan Skoumal objevil, že podtlaková hadička od rozdělovače byla při jeho výměně natržena, sála falešný vzduch. Stačilo ji zkrátit o 2 cm, auto zase mělo motor v pořádku, pak se ještě musela předělat celá geometrie a vše bylo v pořádku.
O mých zkušenostech s kvalitou opravy u firmy Pokorný jsem stručně informoval šéfredaktora Svobodného Slova, ve kterém tehdy onen oslavný článek na práci fy Pokorný vyšel a žádal jsem o zveřejnění své zkušenosti. Za dva dny se ozval zvonek, u dveří je cizí člověk a bez ptaní mi leze do bytu, říká že je autorem toho článku a šéfredaktor po něm chce, aby to dal do pořádku. Říkám, máte šanci nyní napsat pravdu. On na to, že to nejde, Pokorný je jeho sponzor a platí mu cestu do Sarajeva !!!
V roce 1997 jsem si v autorizované prodejně v Brně Slatině koupil novou Škodu Felicii 1,4. Auto bylo dost líné, pomalu reagovalo na přidání plynu a mělo velkou spotřebu. Vše se mělo zlepšit po garanční prohlídce, přestavení lambda sondy a řídící jednotky. Před touto prohlídkou jsem se domluvil na osobní přítomnosti, bylo mi slíbeno, že před ní mne telefonicky zavolají, abych mohl být u toho, je prý zbytečné čekat až přijdu na řadu, pracuji v ABB a to je kousek, oni mne jistě zavolají, ať jen klidně nechám auto nezamčené na dvoře. Pojal jsem jistou nedůvěru a v prachu před a za autem jsem udělal čáru. Nemýlil jsem se, zavolali, že prohlídka je hotová, ani čára před autem, ani za ním nebyla porušena, když jsem na to upozornil čekalo mne krčení ramen a že to asi chlapci udělali přímo na dvoře. Auto jezdilo stejně blbě jako před tím. Po nějakém čase se začala opakovaně vybíjet baterie, musíte si koupit novou, jeden článek je zkratovaný. Za měsíc se to znovu opakovalo, opět jsem zajel na Slatinu a rada stejná, pane kupte si novou baterii. Říkám tato je nová, před měsícem koupená. V elektrice auta je závada, nějaký odběr, nebo zkrat při uzamčeném autě v klidu. Pane my jsme odborníci, chce to novou baterii. Říkám madam nevím jaký jste vy tady na příjmu odborník, ale já jsem elektroinženýr a trochu tomu rozumím. Nakonec zavolala technika a ten, že je nutné proměřit dobíjení, říkám to je zbytečné, baterka se vybíjí během parkování, tedy je tam odběr nezávislý na stavu spínací skříňky. On na to, že musí dodržet stanovený postup. Dobíjení bylo v pořádku. Tak jsem mu řekl, ať se podívá na schéma zapojení, jaké jsou tam okruhy zapnuté i při parkování. A bylo to prý jen hodiny a osvětlení zavazadlového prostoru. A bylo to, spínač zámku u zadních dveří byl vadný. Oprava napružením kontaktů trvala 5 minut. Ona prý fabrika o tom ví a nyní již tam montuje nové zámky u nichž tato závada není. Provedl jsem reklamaci přímo ve fabrice a to jak zbytečně zničené baterky, zbytečných úkonů při opravě, ale i velké spotřeby, línosti vozu a zamlžování čelního skla před řidičem i když spolujezdec dobře vidí - to je závada u všech škodovek od Š 100 přes Š 120 , Felicii až po Fobii. Přijel technik ze Škodovky, uznal závady, nařídil výměnu zámku i lambda sondy, nastavení řídící jednotky a zaplacení baterky, včetně předchozí opravy. Ptal se zda jsem nyní spokojený, říkám, že nevím, jak to nyní bude se spotřebou a hlavně ještě je třeba opravit poruchu v ofukování předního skla, abych přes ně viděl i za deště, nebo sněžení. On na to, že o těchto stížnostech on ví, ale opravovat ji nebudou, protože je to se schváleným typem !!! Tedy legalizovaný zmetek ! Na internetu se dovíte, že normální lidi fabrika odmítá onou frází o schváleném typu, ale pro příbuzné svých zaměstnanců toto bezplatně opravuje !!!
Při pravidelné prohlídce v Hustopečích jsem zjistil, že pan Skoumal již nepracuje jako technik, ale je z něj obchodník, prohlídku mi dělal jeho mladší kolega, vyměnil mi již téměř děravý tlumič výfuku a z fabriky vadný termostat. Po reklamaci fabrika sice zaplatila materiál termostatu, ne však práci s výměnou spojenou.
Před pár lety jsem potřeboval provést technickou kontrolu a měření emisí, po dlouhém čekání jsem se zeptal v autorizovaném servisu Škoda Je+Ne v Komíně, zda mi to mohou udělat. Ano pane, nechte auto tady a za tři dny to bude. Ptám se proč až za tři dny ? My tady měření emisí nemáme, ale zařídíme to. Naštěstí mne napadlo zeptat, co to bude stát ? Prý 2400 Kč. Řekl jsem, že děkuji. Neautorizovaná opravna v Králově Poli to udělala sama a kvalitně za mé přítomnosti za 860 Kč.
Tak tedy, ono není ani tak důležité, zda je servis autorizovaný, nebo neautorizovaný. Důležité je, zda tam pracují poctiví lidé, nebo podvodníci. Velice prospěšné pak je, když u opravy budete moci být jako zákazním také osobně.

S pozdravem L. Koutný